Skanowanie w sieci

Skanowanie w sieci zazwyczaj nie stwarza zbyt wielu problemów, lecz czasami bywa to dość uciążliwe i trudne do wytłumaczenia dlaczego akurat z „tym” komputerem nasz skaner się nie może dogadać…

Rozwiązanie tego problemu jest jak się okazuje bardzo proste… OK nie dla wszystkich użytkowników ale każdy lekko doświadczony użytkownik sieci komputerowej powinien sobie z tym poradzić.

Na czym polega problem ?

Dla przykładu popularne drukarki wielofunkcyjne Kyocera TASKalfa 3051 ci mające bardzo intuicyjny panel administracyjny, w którym zarządzamy między innymi książką adresową, zasobami sieciowymi, z reguły, po krótkiej konfiguracji wszystko działa jak należy.
Czasami trafi się jednak taki komputer, który nie będzie rozmawiał z tym skanerem i tyle. Mimo prób zmiany danych logowania się, zasobu udostępnianego na tym komputerze w sieci, szukaniu rozwiązań po różnych forach …  Foch to foch 🙂

Co robić ?

Można z komputera wymusić skanowanie z jakiegoś programu, ale użytkownik twierdzi, że przed zmianą komputera wszystko chodziło a teraz nie chodzi. Poza tym musi uruchamiać program, coś tam klikać… nie. Użytkownik chce podejść do skanera, położyć dokument(y), wybrać gdzie i nacisnąć start.

Zamiast SMB można wysyłać na mail, ale już duży załącznik może mieć problem i znowu trzeba otwierać program pocztowy, odebrać mail… nie.

Ma być tak jak było, albo jak inni mają 🙂

Skanowanie w sieci – rozwiązanie ! 🙂

Użyjemy naszej sieci komputerowej. Banalnie proste !
Potrzebujemy udostępnić zasób w innym miejscu niż „ten” komputer w naszej sieci (serwer plików, dysk sieciowy, w najgorszym wypadku komputer innego użytkownika tej samej sieci). Tworzymy login i hasło i przypisujemy uprawnienia do świeżo stworzonego folderu. Sprawdzamy czy skaner się z tym zasobem dogaduje. Na komputerze, z którym skanowanie w sieci nie działa logujemy się do nowo utworzonego miejsca i robimy na przykład na pulpicie skrót do tego zasobu. To tyle ! Działa !

Użytkownik ma tak jak miał, bądź jak mają inni użytkownicy. Problem mamy z głowy i nasz użytkownik jest zadowolony.

Please follow and like us: